25.4.13
ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΛΑΜΠΑΔΕΣ
Τα παιδιά μας φτιάχνουν πασχαλινές λαμπάδες...!!!
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αγόρασε τα υλικά και τα παιδιά της Α΄και Β΄τάξης με την καθοδήγηση των δασκάλων τους έφτιαξαν λαμπάδες για το Πάσχα.Ελάτε να τις αγοράσετε για τα βαφτιστήρια σας και για τα αγαπημένα σας πρόσωπα!!Οι λαμπάδες θα στολίζουν το αμφιθέατρο του σχολείου μας έως την Παρασκευή 26-4-2013.Τα έσοδα θα διατεθούν για φιλανθρωπικό σκοπό.
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αγόρασε τα υλικά και τα παιδιά της Α΄και Β΄τάξης με την καθοδήγηση των δασκάλων τους έφτιαξαν λαμπάδες για το Πάσχα.Ελάτε να τις αγοράσετε για τα βαφτιστήρια σας και για τα αγαπημένα σας πρόσωπα!!Οι λαμπάδες θα στολίζουν το αμφιθέατρο του σχολείου μας έως την Παρασκευή 26-4-2013.Τα έσοδα θα διατεθούν για φιλανθρωπικό σκοπό.
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ
22.3.13
21.3.13
21 Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων
Η Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων εορτάζεται κάθε χρόνο στις 21Μαρτίου.Καθιερώθηκε το 1966 από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών σε ανάμνηση ενός τραγικού συμβάντος, που συγκλόνισε την παγκόσμια κοινή γνώμη.
Στις 21 Μαρτίου του 1960 η αστυνομία της ρατσιστικής Νοτίου Αφρικής πυροβόλησε εν ψυχρώ κατά μιας διαδήλωσης φοιτητών στην πόλη Σάρπβιλ, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 70 άνθρωποι. Οι νεαροί διαδηλωτές διαμαρτύρονταν ειρηνικά κατά των νόμων του Απαρτχάιντ, που είχε επιβάλλει το καθεστώς της λευκής μειοψηφίας στη χώρα, εφαρμόζοντας τη θεωρία της ανισότητας ανάμεσα στις φυλές.
Ο ΟΗΕ μάς καλεί αυτή τη μέρα να ενώσουμε τις φωνές μας για τα θύματα του ρατσισμού, των φυλετικών διακρίσεων, της ξενοφοβίας και της μισαλλοδοξίας.
20.3.13
Εξερευνώντας τον κόσμο του Βυζαντίου
Η Ε’τάξη του σχολείου μας με χαρά συμμετείχε στο πιλοτικό πρόγραμμα της εφαρμογής διαδραστικών παιχνιδιών με θέμα «Εξερευνώντας τον κόσμο του Βυζαντίου», μια δημιουργία του: Eυρωπαϊκού Κέντρου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων ,που έχει σαν σκοπό να φέρει τα παιδιά πιο κοντά στο Βυζαντινό πολιτισμό με ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο.
Το έργο «Εξερευνώντας τον κόσμο του Βυζαντίου» επιδιώκει να δημιουργήσει έναν διαδικτυακό πολυχώρο, ελεύθερα προσβάσιμο, ο οποίος θα αποτελέσει βασική πηγή πληροφόρησης για τον βυζαντινό πολιτισμό και μάλιστα σε δύο γλώσσες (ελληνικά-αγγλικά). Οι υπηρεσίες που προσφέρει το πόρταλ «Εξερευνώντας τον κόσμο του Βυζαντίου» είναι τέσσερις:
Το έργο «Εξερευνώντας τον κόσμο του Βυζαντίου» επιδιώκει να δημιουργήσει έναν διαδικτυακό πολυχώρο, ελεύθερα προσβάσιμο, ο οποίος θα αποτελέσει βασική πηγή πληροφόρησης για τον βυζαντινό πολιτισμό και μάλιστα σε δύο γλώσσες (ελληνικά-αγγλικά). Οι υπηρεσίες που προσφέρει το πόρταλ «Εξερευνώντας τον κόσμο του Βυζαντίου» είναι τέσσερις:
1)Η πρώτη έχει τη μορφή τριών προτεινόμενων ταξιδιωτικών διαδρομών σε βυζαντινές πόλεις (σταθμούς), όπου ο επισκέπτης προσλαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τα βυζαντινά μνημεία κάθε σταθμού με τη χρήση πολύμορφου υλικού (εικόνα, βίντεο, σχέδια, ψηφιακά πανοράματα).
2)Η δεύτερη προσφέρεται με τη μορφή μελέτης σε ποικίλο βάθος συγκεκριμένων θεμάτων, ανάλογα με τα είδη των χρηστών (εξειδικευμένο κοινό, μαθητές, και ευρύ κοινό).
3)Η τρίτη προσφέρεται με τη μορφή οκτώ εκπαιδευτικών παιχνιδιών για παιδιά ηλικίας 5-8 και 9-14 ετών. Μπορούν να μάθουν παίζοντας και να παίξουν μαθαίνοντας.
4)Τέλος, η τέταρτη υπηρεσία προσφέρεται με τη μορφή τριών ραδιοφωνικών εκπομπών, οι οποίες περιλαμβάνουν ιστορικά κείμενα και ένα παραμύθι που σχετίζονται με θέματα του βυζαντινού πολιτισμού .
Στις 8 Φεβρουαρίου υποδεχτήκαμε την Δρ. Φλώρα Καραγιάννη, υπεύθυνη του έργου. Τα οκτώ εκπαιδευτικά παιχνίδια εφαρμόστηκαν αρχικά στην τάξη σε διαδραστικό πίνακα και στη συνέχεια στην αίθουσα πληροφορικής του σχολείου μας, όπου οι μαθητές απαντούσαν σε ερωτήσεις και συμπλήρωναν παζλ.
Στη συνέχεια, οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο, όπου αποτύπωσαν τις εντυπώσεις και τα συναισθήματά τους από αυτή την εμπειρία. Τέλος, με μεγάλο ενθουσιασμό ασχολήθηκαν με τις κατασκευές του κάθε παιχνιδιού.
Χθες, 19 Μαρτίου 2013, τα παιδιά της Ε’ τάξης μαζί με τις δασκάλες τους Kα Ελευθεριάδου και Kα Γκίνη, καθώς και την Πρόεδρο και τη Γραμματέα του Συλλόγου Γονέων, παρευρέθηκαν στην επίσημη παρουσίαση του έργου «Εξερευνώντας τον κόσμο του Βυζαντίου» που έγινε στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών. Για να μεταβείτε στην ιστοσελίδα του ιδρύματος , παρακαλώ πατήστε (www.exploringbyzantium.gr).
14.3.13
ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΟ 3ο Δ.Σ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ
Αύριο Παρασκευή 15\3\2013 μετά το α΄δίωρο θα γίνει η αποκριάτικη γιορτή στο αμφιθέατρο του σχολείου μας.Το πρόγραμμα έχει ως εξής...
1)Πατρινό Καρναβάλι Γ2
2)Clown Γ1
3)Παπιά Α1\Α2
4)Χορογραφία κοριτσιών Στ1\Στ2
5)Στης ακρίβειας τον καιρό Ε2
6)Γριά Μπαμπόγρια χορεύτικο του Συλλόγου Γονέων
7)Κουκιά -\\- -\\- -\\-
8)Πιπέρι Στ1\Στ2
9)Συρτό στα 3 Στ1\Στ2
10)Σερπαντίνες Β1
11)Θρακιώτικος χορός χορεύτικο του Συλλόγου Γονέων
12)Συρτός νησιώτικος Ε1
13)Σκούπα
14)Χίος Δ
15) Χαρταετοί Β2
Αργότερα έχουμε το κυνήγι του κρυμμένου θυσαύρου στην αυλή του σχολείου!!!
Θα ακολουθήσει φαγητό και χορός!!!
ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ..................................................
1)Πατρινό Καρναβάλι Γ2
2)Clown Γ1
3)Παπιά Α1\Α2
4)Χορογραφία κοριτσιών Στ1\Στ2
5)Στης ακρίβειας τον καιρό Ε2
6)Γριά Μπαμπόγρια χορεύτικο του Συλλόγου Γονέων
7)Κουκιά -\\- -\\- -\\-
8)Πιπέρι Στ1\Στ2
9)Συρτό στα 3 Στ1\Στ2
10)Σερπαντίνες Β1
11)Θρακιώτικος χορός χορεύτικο του Συλλόγου Γονέων
12)Συρτός νησιώτικος Ε1
13)Σκούπα
14)Χίος Δ
15) Χαρταετοί Β2
Αργότερα έχουμε το κυνήγι του κρυμμένου θυσαύρου στην αυλή του σχολείου!!!
Θα ακολουθήσει φαγητό και χορός!!!
ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ..................................................
13.3.13
ΑΠΟΚΡΙΕΣ
Απόκριες
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Απόκριες ονομάζονται οι τρεις εβδομάδες πριν από τη Μεγάλη Σαρακοστή.
Ταυτίζονται με την περίοδο του Τριωδίου, μια κινητή περίοδο στην Ορθόδοξη
Χριστιανική παράδοση από την Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου
μέχρι την Κυριακή της Τυροφάγου ή Τυρινής.
Η πρώτη εβδομάδα των Αποκριών που τελειώνει την Κυριακή του Ασώτου,
λέγεται και Προφωνή, επειδή παλιά προφωνούσαν, δηλαδή
διαλαλούσαν ότι άρχιζαν οι Απόκριες.
διαλαλούσαν ότι άρχιζαν οι Απόκριες.
Η δεύτερη εβδομάδα λέγεται Κρεατινή ή της Κρεοφάγου,
επειδή έτρωγαν κρέας και
επειδή έτρωγαν κρέας και
δεν νήστευαν ούτε την Τετάρτη ή την Παρασκευή.
Η εβδομάδα αυτή γιορτάζεται
Η εβδομάδα αυτή γιορτάζεται
με γλέντια και φαγοπότια χωρίς κανένα θρησκευτικό περιορισμό.
Η Κυριακή της εβδομάδας αυτής, η Κυριακή της Απόκρεω
-και συνεκδοχικά ολόκληρη η περίοδος από την είσοδο
του Τριωδίου
του Τριωδίου
μέχρι την Καθαρά Δευτέρα- ονομάστηκε έτσι, επειδή συνηθίζεται
Η τρίτη εβδομάδα λέγεται Τυρινή ή της Τυροφάγου, επειδή
έτρωγαν γαλακτοκομικά
έτρωγαν γαλακτοκομικά
προϊόντα σαν ενδιάμεση κατάσταση μεταξύ κρεοφαγίας και νηστείας,
για να προετοιμαστούν σιγά - σιγά για τη νηστεία της Σαρακοστής.
Ανάλογη με την ελληνική λέξη Αποκριά είναι και η λατινική λέξη Καρναβάλι
(Carneval, Carnevale, από τις λέξεις Carne=κρέας και Vale=περνάει)
Απόκριες στην Ελλάδα [Επεξεργασία]
Τις μέρες αυτές γίνεται το έθιμο του γλεντιού, της ψυχαγωγίας και του
«μασκαρέματος», της μεταμφίεσης, που έχει παραμείνει από παλιές γιορτές
της ρωμαϊκής εποχής, τις γιορτές αφιερωμένες στην έκπτωση του
θεού Σατούρνους από τον Ήλιο τα Κρόνια«Λουπερκάλια» και «Σατουρνάλια»
και από τις αρχαιότερες «Διονυσιακές γιορτές» των Ελλήνων,
όπου οι άνθρωποι μεταμφιέζονταν, χόρευαν, τραγουδούσαν πίνοντας κρασί
και το κέφι έφτανε στο κατακόρυφο προς τιμή του Διόνυσου.
5.3.13
6 Mαρτίου ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
Μίλα μη φοβάσαι
Τι είναι η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός.
Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής, συζήτησης και μελέτης και στην Ελλάδα. Θεωρείται πλέον κοινωνικό πρόβλημα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα σχετικών ερευνών που διεξάγονται σε σχολεία της χώρας μας.
Οι όροι που χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν το φαινόμενο είναι: «ενδοσχολική βία», «εκφοβισμός» και «θυματοποίηση». Ορίζουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.
Μορφές ενδοσχολικής βίας
Η ενδοσχολική βία μπορεί να πάρει διάφορες μορφές:
• απειλή τραυματισμού ή φυσικός τραυματισμός κάποιου. Εκδηλώνεται με χειρονομίες, σπρωξίματα, ξυλοδαρμούς.
• συστηματική χρησιμοποίηση υβριστικών εκφράσεων, φραστικών επιθέσεων, προσβολών και απειλών, ειρωνείας, χρήση παρατσουκλιών.
• εκβιασμοί για απόσπαση χρημάτων ή προσωπικών αντικειμένων.
• προσπάθεια για κοινωνική απομόνωση, για άσκηση επιρροής στην ομάδα των συνομηλίκων ώστε να αισθανθούν αντιπάθεια για κάποιο συγκεκριμένο συμμαθητή τους.
• αποστολή απειλητικού ή υβριστικού υλικού μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, των υπηρεσιών MMS και SMS που παρέχουν τα κινητά τηλέφωνα και των διαδικτυακών τόπων κοινωνικής δικτύωσης, χρήση ή παραποίηση των προσωπικών δεδομένων κάποιου ατόμου.
• διάδοση αρνητικών σχολίων εξαιτίας της καταγωγής, της κοινωνικής τάξης, της οικονομικής κατάστασης, της διαφορετικότητας.
• σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση με ανήθικες χειρονομίες, ανεπιθύμητο άγγιγμα, μέχρι και σοβαρές σεξουαλικές επιθέσεις.
Τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού
Στα πλαίσια της πρόληψης έχουν εφαρμοστεί κάποια προγράμματα κατά του εκφοβισμού και της ενδοσχολικής βίας. Η αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων αυτών οφείλεται κυρίως στην υιοθέτηση της κοινωνικής προσέγγισης, μιας ολιστικής προσέγγισης, που στοχεύει στην αλλαγή του κλίματος του σχολείου, ώστε να μην αναπαράγει τη βία. Στα πλαίσια της ολιστικής προσέγγισης οι παρεμβάσεις αφορούν όλους: το σχολείο, την τάξη, τον εκπαιδευτικό, τους μαθητές, τους γονείς τους και ολόκληρη την τοπική κοινωνία. Κάποιες αποτελεσματικές πρακτικές, σε επίπεδο τάξης, για εφαρμογή μιας στρατηγικής ενάντια στη βία, είναι:
• συζήτηση στην τάξη για τον ορισμό, τις μορφές και τις επιπτώσεις της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού
• τρόποι και προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από τους μαθητές: σύνταξη των κανόνων της τάξης ενάντια στη βία
• παροχή βοήθειας από μαθητές σε άλλους, για την επίλυση συγκρούσεων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε βία
• διεξαγωγή προγραμμάτων και βιωματικών εργαστηρίων που στόχο θα έχουν τη βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων και των σχέσεων συνύπαρξης - συνεργασίας.
• παροχή ευκαιριών για θετική έκφραση της επιθετικότητας (π.χ. μέσω των αθλημάτων)
Πηγή: «Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου»
27.2.13
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ 26\2\2013
Οι Δ΄,Ε΄και Στ τάξεις του σχολείου μας επισκεφτήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο και γεμίσαμε εικόνες από τους αρχαιολογικούς θησαυρούς της πατρίδας μας.
Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο είναι το μεγαλύτερο μουσείο της Ελλάδας και ένα από τα σημαντικότερα του κόσμου.
Με αρχικό προορισμό να δεχθεί το σύνολο των ευρημάτων από ανασκαφές του 19ου αιώνα, κυρίως από την Αττική, αλλά και από άλλες περιοχές της χώρας, σταδιακά πήρε τη μορφή ενός κεντρικού Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και εμπλουτίσθηκε με ευρήματα από όλα τα σημεία του ελληνικού κόσμου.
Οι πλούσιες συλλογές του, που απαριθμούν περισσότερα από 11.000 εκθέματα, προσφέρουν στον επισκέπτη ένα πανόραμα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού από τις αρχές της προϊστορίας έως την ύστερη αρχαιότητα.Από τα εκθέματα αυτό που πραγματικά μας εντυπωσίασε ήταν :
Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο είναι το μεγαλύτερο μουσείο της Ελλάδας και ένα από τα σημαντικότερα του κόσμου.
Με αρχικό προορισμό να δεχθεί το σύνολο των ευρημάτων από ανασκαφές του 19ου αιώνα, κυρίως από την Αττική, αλλά και από άλλες περιοχές της χώρας, σταδιακά πήρε τη μορφή ενός κεντρικού Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και εμπλουτίσθηκε με ευρήματα από όλα τα σημεία του ελληνικού κόσμου.
Οι πλούσιες συλλογές του, που απαριθμούν περισσότερα από 11.000 εκθέματα, προσφέρουν στον επισκέπτη ένα πανόραμα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού από τις αρχές της προϊστορίας έως την ύστερη αρχαιότητα.Από τα εκθέματα αυτό που πραγματικά μας εντυπωσίασε ήταν :
«Το Ναυάγιο των Αντικυθήρων»
Το Πλοίο, οι Θησαυροί, ο Μηχανισμός |
Για πρώτη φορά θα παρουσιάζεται το σύνολο σχεδόν των αρχαιοτήτων,
οι οποίες ανασύρθηκαν από το χώρο του περίφημου ''Ναυαγίου''. Το ναυάγιο εντόπισαν σφουγγαράδες από τη Σύμη και η μερική ανέλκυσή του συνιστά την πρώτη μεγάλης έκτασης ενάλια έρευνα παγκοσμίως. Κατά την πρώτη φάση (1900-1901) την επιχείρηση ανέλαβαν οι Σύμιοι σφουγγαράδες με τη συνδρομή πλοίων του Βασιλικού Ναυτικού. Η δεύτερη φάση (1976) πραγματοποιήθηκε από την Αρχαιολογική Υπηρεσία με τη βοήθεια του ωκεανογραφικού πλοίου του J.Y. Cousteau “Καλυψώ”.
Η έκθεση συνδιοργανώνεται από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο,
το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, την Ομάδα Μελέτης του Μηχανισμού των Αντικυθήρων και την Εταιρεία Μελέτης Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας (Ε.Μ.Α.Ε.Τ.). Το γενικό συντονισμό της έκθεσης έχει ο Διευθυντής του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου Δρ Νικόλαος Καλτσάς. |
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)