16.6.17

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ 2017

Η Δημοτική Βιβλιοθήκη του Δήμου Χαϊδαρίου σε συνεργασία με την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος και με το Δίκτυο Ελληνικών Βιβλιοθηκών (ΔΕΒ) οργανώνει την Καλοκαιρινή Εκστρατεία Ανάγνωσης και Δημιουργικότητας 2017, με θέμα:
«Περιπέτειες από σημείο σε σημείο»
Από τις 15 Ιουνίου έως τις 8 Σεπτεμβρίου 2017, περισσότερες από 150 Δημόσιες και Δημοτικές βιβλιοθήκες σε όλη την Ελλάδα, ενώνουν τις δυνάμεις τους για να προσφέρουν πάνω από 3.000 δημιουργικά εργαστήρια για παιδιά ηλικίας 6 έως 12 ετών.

Οι βιβλιοθήκες αποτελούν σημεία γύρω από τα οποία πλέκονται ιστορίες, μεγαλώνουν παιδιά, γεννιούνται δυνατότητες, χτίζονται κοινότητες. Είναι σημεία συνάντησης. Τα σημεία των βιβλιοθηκών συνδέονται μεταξύ τους και δημιουργούν δίκτυα. Το Δίκτυο Ελληνικών Βιβλιοθηκών στα δύο χρόνια λειτουργίας του έχει αναλάβει πανελλήνιες δράσεις, αναδεικνύοντας τις βιβλιοθήκες – μέλη του ως κέντρα της κάθε κοινότητας.
Στο πλαίσιο της Καλοκαιρινής Εκστρατείας Ανάγνωσης και Δημιουργικότητας 2017, γονείς και παιδιά συμμετέχουν σε ένα πανελλήνιο παιχνίδι σύνθεσης γύρω από διαφορετικά σημεία: θα πειραματιστούν με το σημείο βρασμού, θα κινηθούν κρατώντας ένα σημείο ισορροπίας, θα ζωγραφίσουν γύρω από τις τελείες, θα ακούσουν ιστορίες με σημεία και τέρατα, θα παίξουν με τα σημεία στίξης, θα ξεκινήσουν ταξίδια προς τα σημεία του ορίζοντα.
Η Δημοτική Βιβλιοθήκη Χαϊδαρίου με δεκάδες δραστηριότητες υποδέχεται το καλοκαίρι στο οποίο καθ’ όλη τη διάρκειά του τα παιδιά θα μπορούν να συμμετέχουν συνδυάζοντας την διασκέδαση και το παιχνίδι με τη γνώση και την καλλιέργεια αγάπης για τα βιβλία.
Λόγο του περιορισμένου χώρου της αίθουσας όσοι επιθυμούν να συμμετέχουν μπορούν να δηλώνουν συμμετοχή στο τηλ.: 2105821574 είτε με e-mail haidarilibrari@gmail.com

Περισσότερες πληροφορίες εδώ
Πρόγραμμα δραστηριοτήτων εδώ

14.6.17

Η ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Οι ήρωες μου, οι διαφορετικοί» που εντάσσεται σε προγράμματα με θέμα τη ψυχική υγεία - κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη, αξίες ζωής (σεβασμός, αγάπη, ειρήνη, συνεργασία, υπευθυνότητα, ανεκτικότητα, ελευθερία, τιμιότητα, ευγένεια, προσφορά) και αποδοχή και διαχείριση της διαφορετικότητας, οι μαθητές της Β΄τάξης του σχολείου μας διάβασαν και επεξεργάστηκαν διάφορα σχετικά λογοτεχνικά κείμενα.
Ο ΤΡΙΓΩΝΟΨΑΡΟΥΛΗΣ


Το βιβλίο διαβάστηκε στην τάξη και εμπλουτίστηκε με στοιχεία Επαυξημένης Πραγματικότητας από τα ίδια τα παιδιά. 
Μετά την ανάγνωση του κειμένου και αξιοποιώντας την εικονογράφηση του βιβλίου τα παιδιά σημείωσαν σκέψεις των ηρώων ή συζητήσεις, δίνοντας του έτσι μορφή κόμικς.



Οι διάλογοι και οι σκέψεις των ηρώων, όπως αυτοί καταγράφηκαν από τα παιδιά, έγιναν στοιχεία Επαυξημένης Πραγματικότητας που εμπλούτισαν το κείμενο. Το πρόγραμμα που χρησιμοποιήθηκε ήταν το Aurasma.








Παράλληλα με την εφαρμογή Aurasma τα παιδιά δημιούργησαν και τη δική τους εικονογράφηση και παράταξαν τα ψαράκια στην σωτήρια τριγωνική διάταξη!!! 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ #1

Το παρακάτω αφιέρωμα είναι από τα παιδιά της Β΄τάξης
Η ΜΗΧΑΝΗ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μια μέρα χτύπησε την πόρτα μας ένας περίεργος τύπος […].
Είχε στις πλάτες του μια σάκα πιο μεγάλη απ’ αυτόν.
- Πουλάω μηχανές, λέει.
- Για να δούμε, απαντάει ο μπαμπάς.
- Ορίστε, αυτή είναι μια μηχανή που κάνει τα μαθήματα του σχολείου.
Πατάς το κόκκινο κουμπάκι, για να λύσεις τις ασκήσεις των μαθηματικών, το κίτρινο κουμπάκι για την έκθεση, το πράσινο κουμπάκι, για να μάθεις τη γεωγραφία. Η μηχανή τα κάνει όλα μόνη της στο πι και φι.
 – Αγόρασέ τη μου, μπαμπά! λέω εγώ.
 - Εντάξει, πόσα θέλετε;
- Δε θέλω χρήματα, λέει ο ανθρωπάκος. […]. Θέλω το μυαλό του γιου σας.
- Μα είστε τρελός; βάζει τις φωνές ο μπαμπάς.
- Ακούστε με, κύριε, λέει ο ανθρωπάκος χαμογελώντας, αν η μηχανή του κάνει τα μαθήματα, σε τι θα του χρησιμεύει το μυαλό;
- Αγόρασέ μου τη μηχανή, μπαμπά! παρακαλάω εγώ. Τι να το κάνω το μυαλό; Ο μπαμπάς με κοιτάζει για λίγο και μετά λέει:
- Καλά, πάρτε του το μυαλό, αλλά ας μην ξαναμιλήσουμε ποτέ γι’ αυτό.
Ο ανθρωπάκος μου παίρνει τo μυαλό και το βάζει σε μια τσαντούλα. Τι ελαφρύς που αισθανόμουν χωρίς το μυαλό μου! Τόσο ελαφρύς που βάλθηκα να πετάω μες στο δωμάτιο και θα έβγαινα απ’ το παράθυρο, αν δε με είχε σταματήσει εγκαίρως ο μπαμπάς.
 - Καλό θα ήταν να τον βάλετε σ’ ένα κλουβί τώρα, εξήγησε ο ανθρωπάκος […].
Ο μπαμπάς με έκλεισε σ’ ένα κλουβί, λες κι ήμουνα καναρίνι. Το κλουβί ήταν μικρό, στενό και δεν μπορούσα να κουνηθώ. Τα κάγκελα άρχισαν να με στενεύουν, να με στενεύουν τόσο που… στο τέλος ξύπνησα τρομαγμένος! Ευτυχώς που ήταν μονάχα ένα όνειρο! Σας διαβεβαιώνω ότι στρώθηκα αμέσως να κάνω τα μαθήματά μου.

Τζάνι Ροντάρι, Παραμύθια σαν πλατύ χαμόγελο















11.6.17

ΛΗΞΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ

Την Πέμπτη 15 Ιουνίου στις 8:10' θα δοθούν οι τίτλοι προόδου των Α΄, Β΄, Γ΄,Δ΄ και Ε΄ 

τάξεων και τα απολυτήρια της Στ΄ τάξης στους κηδεμόνες των μαθητών.