26.4.24

ΔΡΑΣΕΙΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΟ ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 Οι μαθητές των τμημάτων Ε1 και ΣΤ, με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού της Στ΄ τάξης, κ. Κουβούση Θανάση, πραγματοποίησαν δραστηριότητες Ρομποτικής, στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας στο Πιλοτικό Πρόγραμμα Ρομποτικής της Περιφέρειας Αττικής. Αξιοποιώντας τον εξοπλισμό που λάβαμε στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού και το σχετικό επιμορφωτικό πρόγραμμα που παρακολούθησε ο κ. Κουβούσης, οι μαθητές μας κατασκεύασαν τα δικά τους ρομποτάκια και ξεκίνησαν ένα συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο του STEM!

 1η κατασκευή: ΡΟΜΠΟΤ ΠΥΓΜΑΧΟΣ

«Φορέστε τα γάντια σας, το καμπανάκι της έναρξης μόλις χτύπησε! Ένας αμφίρροπος αγώνας πυγμαχίας ξεκινά»

Τα παιδιά του Ε1΄ κατασκεύασαν ένα ρομπότ «πυγμάχο» και το προγραμμάτισαν ώστε μόλις «ο αντίπαλος» το πλησιάσει, αυτό να ξεκινά τις … γροθιές. Δυσκολευτήκαμε λίγο στην κατασκευή αλλά τελικά τα καταφέραμε. Ο Mike, όπως τον ονόμασαν τα παιδιά, είναι ανίκητος.

 2η κατασκευή: ΑΙΣΘΗΤΗΡΑΣ ΥΓΡΑΣΙΑΣ ΕΔΑΦΟΥΣ

“Πολλά φυτά καταστρέφονται εξαιτίας του υπερβολικού ποτίσματος. Οι ρίζες των φυτών χρειάζονται τον αέρα όσο και το νερό. Δεν είναι εύκολο να προσδιοριστεί πόσο πολύ και πόσο συχνά πρέπει να ποτίζουμε. Το αραιό πότισμα ή το στεγνό χώμα είναι και αυτό αιτία προβλημάτων. Πρέπει λοιπόν να υπάρχει πάντοτε υγρασία στο χώμα ώστε να διατηρούνται διαλυμένες οι θρεπτικές ουσίες για να απορροφώνται από το φυτό”

Φτιάξαμε λοιπόν με τα παιδιά της ΣΤ΄ ένα σύστημα υπενθύμισης ποτίσματος φυτών χρησιμοποιώντας έναν αισθητήρα υγρασίας εδάφους και μια οθόνη LED. Οι αισθητήρες ανιχνεύουν την υγρασία στο έδαφος και αν αυτή πέσει κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο, το σύστημα ενεργοποιεί μια υπενθύμιση για το πότισμα των φυτών, εμφανίζοντας ένα μήνυμα ή ανάβοντας φωτεινές ενδείξεις LED.

Τα παιδιά συναρμολόγησαν το ρομπότ και το προγραμμάτισαν ώστε να εκτελεί την παραπάνω λειτουργία. Τα παιδιά της Τετάρτης τάξης έφεραν στη ΣΤ τάξη μερικές γλαστρούλες που είχαν φυτέψει και παρακολουθήσαμε τα επίπεδα υγρασίας του χώματος. Έτσι τα παιδιά γνώριζαν αν το φυτό τους χρειαζόταν πότισμα.

 3η κατασκευή: ΦΑΝΑΡΙ

Τα φανάρια παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητά μας, καθώς ελέγχουν τη ροή της κυκλοφορίας και διασφαλίζουν την οδική ασφάλεια. Φανταστείτε πόσο ενδιαφέρουσα  εφεύρεση θα ήταν αν μπορούσαμε να φτιάξουμε το δικό μας μοντέλο φαναριού και να το ελέγξουμε να ανάβει και να σβήνει όπως εμείς το προγραμματίσουμε.

Σε αυτό το έργο  φτιάξαμε με τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης ένα μοντέλο φαναριού. Μάθαμε για τον έλεγχο και τον προγραμματισμό των φώτων LED και  τα εφαρμόσαμε στην παραγωγή ενός φαναριού. Το προγραμματίσαμε ώστε το πράσινο φως να ανάβει για 5 δευτερόλεπτα και το κόκκινο φως  για άλλα 5 δευτερόλεπτα, εναλλάξ με το κίτρινο φως που ανάβει για 2 δευτερόλεπτα μεταξύ κάθε διακόπτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.